Tuesday, February 15, 2011

Bermula Semula

Assalamualaikum..
    Hari ini entah kenapa trase nak tulis blog..telah lama rasanya tangan ku x menekan keyboard untuk tulis blog, walhal sebelum ni 'penoh' wujud blog aku..tapi disebabkan lama tersadai, aku x ingat password n username utk blog tu..bahaye sungguh apabila kejadian nyanyuk terjadi tanpa sedar~~
    Akhirnya, aku buat blog utk melahirkan sedikit penulisan, tapi bukan komsas sastera yg dipelajari tyme SPM dulu...seperti banyak yang ingin diceritakan pada hari ini..tetapi rasa seperti xterungkapkan..soal, hidup, mati, mase depan, dan bermacam2 soal yg timbul saban hari..dalam blog ini..aku hanya menulis mengikut kata hati..apa yg aku rasa..ikhlas dari hati..bukan sengaja dibuat2..dan sekadar utk mengisi waktu yang terluang dgn menulis daripada termenung, bersedih, dan berfikir yg bukan2..
    Hari ini maulidur rasul..bila mengenangkan perjuangan Rasullullah pada zaman dulu, terasa kerdilnya aku, kerana baginda adalah  makhluk Tuhan yang sempurna akhlaknya, dan besarnya dugaan dakwahnya, dan dijamin untuk masuk syurga..tetapi walaupun baginda dijamin utk masuk syurga, ibadah baginda mengalahkan manusia yg belum dijamin nasibnya di sana...dan yang paling mengagumkan, di saat kematian bagiinda, baginda hanya menyebut ummatii..ummatii..sedarkah kita bahawa sygnya baginda kepada kita? umat akhir zaman..aku bukanlah ustazah yg ingin berceramah, sekadar ingin berfikir sejenak dan bermuhasabah diri..aku bukan manusia sempurna, sekadar ingin menjadi yang terbaik..tetapi mampu ke aku? dugaan zaman sekarang amatlah banyak..depan belakang kiri dan kanan..kadang2 terdetik dalam hati aku utk hidup di dalam tempat yg aman..penuh dengan nilai2 keagamaan..walau pun aku bukanlah orang yg dikatakan sgt baik dan alim, tapi tetap ada keinginan dalam hati utk hidup tenang, aman...bukan dalam dunia sekarang..tambahan pula, aku bukanlah belajar dalam kolej @ universiti islam...kadang2 aku rindu pulak dengan keadaan aman yang dipenuhi dgn aktiviti sihat..haha..aku ni semakin lama, semakin mengarut...jadi aku rasa lebih baik aku berhenti di sini dulu....lagipun, orang bosan klau bercakap byk sgt pasal perkara2 org kate mcm nk bagi khutbah,, hakikatnya aku hanya menuliss from sincerity of heart..juz listen to ur voice of IMAN..

**p/s~skali skale kene ingatkan diri

No comments:

Post a Comment